Wednesday, February 17, 2010

Kenangan umah Nenek di Kg. Londang, Masjid Tanah,Melaka


Pic di atas adalah pic yang telah di ambil sekitar 70-80 an oleh bapa saya. Dan sekarang, rumah nenek dah tak lagi mcm tu... Pic ni saje lah kenangan rumah lama nenek saya...Sekarang rumah nenek dah jadi rumah Busu saya.. Rumah atas ataupun serambi telah dirobohkan setelah kematian datuk sekitar lewat 90an.. Lagi pun rumah nenek dah lama sangat, dah makan dek anai anai.. Saya berkesempatan tido di atas serambi.. main gitar ngan sepupu sepupu saya, main kejar kejar dan macam macam lagi sewaktu kami kecil....Seronok sangat.... bila terkenang zaman kanak kanak....
Masih lagi saya ingat di rumah serambi ni, amatlah cantik buatan nya.. ukiran di tiang seri, ukiran di penjuru bumbung, di daun tingkap dan juga di daun pintu masuk serambi. Lantai juga lantai batu yang di tampal dengan mosaics yang sangatlah indah....Rindu pada rumah pusaka Nenek ku.....
Sekarang yang tinggal hanyalah kenangan...




No comments:

Post a Comment